GŘ Martin Moravec
Rozhovor s generálním ředitelem SHERLOG Technology a.s.

Naše společnost je na trhu bezmála 28 let. Za tu dobu prošla velkým a příznivým vývojem. Dokázala ustát nejrůznější období, jak z hlediska ekonomického, tak i personálního. Řada zaměstnanců působí ve firmě víc jak 20 let. Dá se tedy říct, že stabilita je jeden z hlavních rysů, který SHERLOG charakterizuje. To samé se týká zákazníků. Spousta je jich věrných desítky let. 
Generálního ředitele SHERLOG Technology a.s. pana Martina Moravce jsme se zeptali, jak hodnotí uplynulý půl rok, a také na novinky, které firma představí.


Pokud byste měl vlastními slovy vyjádřit, v čem je SHERLOG jiný oproti konkurenci, co byste zdůraznil? 

Z technologického hlediska je to bezesporu nezarušitelnost, z historického stabilita a prosperita, ryze česká společnost s vlastním vývojem a v českých rukou, platící daně v České republice. V konkurenci nevidíme ohrožení, nýbrž příležitost synergií a přiučení se novým věcem.


Jak hodnotíte z pozice generálního ředitele první polovinu tohoto roku?

Uplynulý půlrok měl velmi nestandartní průběh, vyžadující rychlá, analytická rozhodnutí, vedoucí k eliminaci ztrát ve formě konkrétních finančních objemů, vybudovaných odběratelsko dodavatelských vztahů, samotných zaměstnanců a obchodních příležitostí V ČR i zahraničí.


Co všechno se muselo v chodu společnosti změnit, když přišla pandemie koronaviru? Byl to velký zásah do celé firmy? 

Všichni obecně známe veškerá konkrétní nařízení státního aparátu a nemá nyní cenu diskutovat nad možnými „kdyby“.  V naší společnosti se musela řada věcí nejenom změnit, ale kompletně restartovat, neboť situace byla nejasná a celá struktura paralyzovaná v obavách z budoucnosti. Během pár hodin jsem vytvořil krizový štáb z vybraných klíčových spolupracovníků a agendu páteřních bodů k zachování kontinuity chodu společnosti v režimu nouzového stavu. Konkrétně IT infrastruktura, strategická infrastruktura radiových bodů, oddělení péče a podpory zákazníků, komunikace s klienty, finanční oddělení, oddělení personalistiky a lidských zdrojů – rozdělení zaměstnanců na práci z domova, změny pracovních náplní, priorit, aplikace Kurzarbeitu, komunikace s úřady a další nezbytné úkony. Primárně šlo o udržení firmy v chodu, zajištění ochrany majetku našich klientů a s tím souvisejících poskytovaných služeb.


Co se v úvodní části roku v SHERLOGU povedlo a na co jste vy osobně pyšný?

Z mého subjektivního hlediska jsem pyšný na to, že jsme se dokázali ve firmě semknout a prokázat vysokou míru profesionality a soudružnosti. Každá krize přináší zkoušku lidských kvalit a individuálních přístupů. Z hlediska obchodního rozvoje společnosti mám radost, že se nám ještě před počátkem krize podařilo zajistit pár kladných bodů ve formě získání licence na provozování dekarbonizace motorů vodíkem od společnosti Hydrogen. Dekarbonizace motoru je odstranění nečistot ve spalovacím prostoru motoru, které vznikají spalováním paliva a šíří se ze spalovacího prostoru do dalších částí motoru, výfukového potrubí a filtru pevných částic. V průběhu krize jsme také připravili spuštění našeho Eshopu. V dnešní době to považujeme za důležitý krok nabízet produkty online. Na našem eshopu jsou nejen naše produkty, ale také mnoho dalších užitečných autodoplňků. Plánujeme eshop i nadále rozšiřovat o další zajímavé a luxusní produkty. Další novinkou pro naše zákazníky je, půjčování elektroauta Hyundai IONIQ. Je k dispozici pro zákazníky v Praze na Limuzské ulici. Zákaznický servis se snažíme neustále vylepšovat a zdokonalovat. Při té příležitosti jsme také vytvořili nové zázemí pro občerstvení zákazníků na Limuzské.

Dekarbonizace

Řídíte středně velkou společnost, jakou máte filozofii při práci se svými podřízenými?

Práce s lidmi je obecně nejtěžší disciplína v jakémkoliv odvětví businessu. Já to mám možná nastaveno velice jednoduše, ale funguje to. Dle přísloví jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když se ke společnosti někdo chová slušně, zodpovědně, loajálně a podává očekávané výkony, snažím se chovat dvakrát tak lépe. V opačném případě také. Moje kancelář je otevřena všem podřízeným bez rozdílu funkce, zařazení a délky působení. S řadou spolupracovníků si tykám a zajímám se o detaily.


Plánujete nějaké novinky pro druhou polovinu roku?

Za zásadní novinku považuji možnost splátkového prodeje všech našich produktů včetně služeb, kterou chceme aplikovat od počátku září, dále nabídku rozšíření sortimentu o jednotky umožňující personální tracking – např. sledování seniorů, zaměstnanců, pracovníků v terénu.


Jaké máte vize s firmou do budoucna, plánujete rozšiřování působnosti do jiných zemí?

Máme vize a plány s expanzí, nebo jemněji řečeno s rozšiřováním do EU a Latinské Ameriky, kde nyní úspěšně fungují naše pobočky v Argentině a Chile, ale vše samozřejmě nyní závisí na vývoji epidemie a jejich konsekvencí.