Ilustrační obrázek
Tisková konference týmu Orion - Moto Racing Group před Dakarem 2020

Šejkům vstříc!


Dakarskou rallye bude hostit Arabský poloostrov


Orion - Moto Racing Group se chystá na další Dakar. Nový partner, nová trasa, vynucené změny. Jistotou tak zůstává hlavně podpora firmy SHERLOG Technology, a.s.


Praha, 28. 11. 2019


V technologickém centru v Limuzské ulici představil šéf Orion - Moto Racing Group Ervín Krajčovič svůj tým pro letošní dakarskou rallye.

 
Čerstvé partnerství s firmou Orion se odrazilo i v novém názvu týmu. Zápal Ervína Krajčoviče však zůstává nezměněn, a tak i příští rok hodlá se svými závodníky a mechaniky potrápit ty největší hvězdy a jejich tovární týmy. Pomoci by mu mohly i změny v organizaci závodu.

 
Dakar se především poprvé ve své historii přesouvá do Asie, ročník 2020 se totiž uskuteční v Saudské Arábii. A organizátoři dopředu hlásí, že se pokusí navrátit rallye k jejím kořenům. A to je přesně to, co si Krajčovič přeje: „Všichni jedeme od nuly, nevíme, do čeho jdeme a platí to pro velké i menší týmy. Podmínky se tak trochu vyrovnají.“


Nová destinace má ale i své stinné stránky. Krajčovič už teď řeší, jakou dezinfekci zažívacího ústrojí budou v týmu používat místo oblíbené slivovice, tenhle úsměvný problém ale před několika dny převážil jiný, mnohem závažnější. „Ollie Roučková a Dan Zelenka nebyli se svojí buginou puštěni na start, protože je jako hlavní sponzor podporuje známý pánský časopis. Pro nás nic hrozného, pro Saudy důvod k zamítnutí startu. Strašně moc nás to mrzí, protože se oba celoročně připravovali a jsou dobře připraveni.“


Přesto dorazily i lepší zprávy. „Organizátoři provedli mnoho změn, které dorovnávají podmínky mezi továrními a privátními jezdci. Nejdůležitější je, že „roadbooky“, navigační pomůcky budou jezdcům při některých etapách vydávány dvacet minut před startem. To je velká deviza, protože tovární týmy mají „mapmany“, kteří jezdcům napovídají nebo vybírají trasu, a to v tomhle případě odpadne. Druhá důležitá věc je, že jezdec si musí na své motorce dělat sám, bez pomoci mechaniků, což je pro nás super, protože naši závodníci jsou zároveň skvělými mechaniky.“


Těmito „obojživelníky“ bude pro příští Dakar poměrně různorodá trojice jezdců. Zatímco Milan Engel je na své KTM matadorem, a hlavně obhájcem skvělého 15. místa, jeho kolega na motorce, zkušený a úspěšný motokrosař Martin Michek, je v týmu nováček a bude hodně spoléhat na pomoc a rady zkušenějších parťáků. Mezi ně je třeba počítat i jezdce na čtyřkolce Tomáše Kubienu, jehož v týmu svorně pasují na „beduína“, tj. jezdce, který má největší šanci umístit se „na bedně“. „Problém mi to nedělá, pod tlakem pracuju celý život, takže se toho nebojím. Nicméně si myslím, že neznámých, které nás v Saudské Arábii čekají, je hodně. Bude to pro všechny nové,“ komentuje a mírní týmová očekávání sám Kubiena.


Aby vše šlapalo co nejlépe, na to má nově dohlížet legenda českého motosportu, mistr republiky i Evropy Václav Fejfar, jehož role v týmu bude více než pestrá.  


Ať už tým Orion – MRG dopadne jakkoliv, na jednu věc se může nadále spolehnout. Všechny vozy, ať už závodní či doprovodné, budou vybaveny monitorovacím systémem SHERLOG, a tak Ervínu Krajčovičovi a jeho mužům ubude jedna veliká starost. O bezpečnost během přepravy na start závodu se postarají ti nejlepší. Svou péčí tak SHERLOG umožní českým závodníkům dostat ze sebe maximum. Třeba tak nakonec budeme svědky jejich hromadné přeměny v „beduíny“.