Spalovací motory nikdy nevyužijí 100% paliva, které prochází celým systémem. Palivo, které se v systému nespálí, zůstává v motoru. Neefektivním spalováním motoru vzniká následně karbon (uhlíkové nánosy). Motor se začne karbonizovat, což se projevuje jako černý hrudkovitý povrch na stěnách motoru.
Dekarbonizace motorových částí se provádí za účelem odstranění usazenin, nánosu a povlaku. Z důvodu vstřikování paliva přímo do válců dochází u všech motorů ke kontinuálnímu nanášení karbonu nejen na stěny sacích kanálů, ventily, na spalovací prostor a svíčky, ale i na EGR ventil, filtr pevných částic a katalyzátor. Čištění přímo pomáhá nižší spotřebě paliva, emisím a kouřivosti a šetří nákladné a často vyměňované díly vozidla.
Výhody jsou okamžité, znatelné a dlouhodobé.
Zvýšení životnosti motoru a komprese
Snižuje hlučnost a vibrace motoru
Prodlužuje životnost
Snižuje kouřivost, emise
Obnovuje funkci trysek
Snižuje spotřebu paliva



