Prvním pilířem zabezpečovacích systémů ve vozidlech je GPS, neboli Global Positioning System. Tento systém umožňuje sledovat polohu vozidla v reálném čase, což je klíčové při pokusu o jeho odcizení. Když je vozidlo vybaveno GPS jednotkou, majitel nebo bezpečnostní služba může snadno určit, kde se právě nachází. Nicméně, GPS signál je poměrně slabý a může být snadno zablokován nebo narušen rušičkou. Rušičky fungují tak, že vysílají signály na stejné frekvenci jako GPS, čímž efektivně znemožňují přijímači určit přesnou polohu.
Druhým klíčovým prvkem je GSM, což je technologie využívající sítě mobilních operátorů k přenosu dat. GSM systémy ve vozidlech umožňují obousměrnou komunikaci, což znamená, že vozidlo může odesílat informace o své poloze, rychlosti a dalších parametrech na server, který je monitoruje. Stejně jako GPS, i GSM signál může být zarušen. Rušičky GSM signálu fungují podobně jako ty pro GPS, přeruší komunikaci mezi vozidlem a mobilní sítí, čímž zabrání přenosu dat.
Automobilky typicky instalují několik GPS/GSM jednotek do vozidla, aby zvýšily pravděpodobnost, že alespoň jedna z nich zůstane funkční i při pokusu o rušení. Tyto jednotky jsou strategicky umístěny na různých místech auta, což komplikuje jejich nalezení a deaktivaci. Avšak, i přesto, že jich může být více, schopnost rušičky narušit signál znamená, že ani více jednotek nemusí být dostatečnou ochranou.
Vzhledem k těmto zranitelnostem elektronických zabezpečovacích systémů, jaké automobilky běžně využívají, je zřejmé, že je třeba hledat alternativní řešení, které by poskytlo vyšší úroveň ochrany. Jedním z takových řešení je systém SHERLOG. Tento pokročilý systém nabízí víceúrovňovou ochranu, která kombinuje různé technologie a překonává omezení tradičních GPS a GSM systémů.
SHERLOG využívá unikátní technologii, která je odolná vůči všem rušičkám. Jeho princip spočívá v tom, že dokáží ve své radiové síti detekovat rušení a ihned reagovat a to díky tomu, že dané frekvence jsou určeny pouze pro zabezpečení aut a mají jí plně pod kontrolou.
Další výhodou zabezpečení SHERLOG je, že jejich síť využívá spektrální desertifikaci, která dynamicky mění přenosové frekvence. Samozřejmostí je vysoká úroveň šifrování a záložní systémy pro nepřetržitý přenos dat.
Navíc, SHERLOG je navržen tak, aby byl schopen pracovat i v oblastech bez pokrytí GSM signálem, což je významnou výhodou v porovnání s běžnými systémy.
Další výhodou systému SHERLOG je jeho schopnost rychlé reakce nasazení vlastních vyhledávacích týmů včetně letadla a oficiální spolupráce s Policií České republiky. V případě pokusu o krádež mohou operátoři systému okamžitě kontaktovat policii a společně dohledat odcizené vozidlo.
Je zřejmé, že zatímco elektronické zabezpečovací systémy ve vozidlech poskytují určitý stupeň ochrany, jejich zranitelnost vůči rušičkám či jinému omezení signálu činí z alternativních řešení, jako je SHERLOG, mnohem výhodnější volbu pro ty, kteří hledají spolehlivou ochranu svého majetku.
Autor článku:
Ing. Jan Nagy
Marketingový manažer
Chcete zabezpečit Vaše auto nezarušitelným rádiovým systémem bez vstupní investice?